Menù principale
B015813 - USE OF COMMUNICATION AND THE LANGUAGE MARKET
Main information
Teaching Language
Course Content
Suggested readings
Learning Objectives
Prerequisites
Teaching Methods
Further information
Type of Assessment
Course program
Academic Year 2015-16
Coorte 2014 - Second Cycle Degree in THEORIES OF COMMUNICATION
Course year
Second year - Second Semester
Belonging Department
Humanities (DILEF)
Course Type
Single education field course
Scientific Area
L-LIN/02 - EDUCATIONAL LINGUISTICS
Credits
6
Teaching Hours
36
Teaching Term
01/03/2016 ⇒ 01/06/2016
Attendance required
No
Type of Evaluation
Final Grade
Course Content
show
Course program
show
Lectureship
Mutuality
Course teached as:
B024237 - LINGUE, CULTURE, IDENTITA'
Second Cycle Degree in MODERN PHILOLOGY
Curriculum LINGUISTICA STORICA, TEORICA, E APPLICATA
B024237 - LINGUE, CULTURE, IDENTITA'
Second Cycle Degree in MODERN PHILOLOGY
Curriculum LINGUISTICA STORICA, TEORICA, E APPLICATA
Teaching Language
Italian
Course Content
The course encourages having a view of the school as a place of personal and social education in which the language is the preferred means of communication and training.
Suggested readings (Search our library's catalogue)
Bibliografia per frequentanti:
Balboni P. Caon f. 2015, La comunicazione interculturale, Marsilio, Venezia
Baldi B.; E. Borello; MC. Luise (a cura di) 2013, Aspetti comunicativi e interculturali nell'insegnamento delle lingue, Edizioni dell'Orso, Chieri TO (fino a pag. 102 e da pag. 141 a 219)
Bibliografia per studenti part-time/ non frequentanti:
Balboni P. Caon f. 2015, La comunicazione interculturale, Marsilio, Venezia
Baldi B.; E. Borello; MC. Luise (a cura di) 2013, Aspetti comunicativi e interculturali nell'insegnamento delle lingue, Edizioni dell'Orso, Chieri TO (fino a pag. 102 e da pag. 141 a 219)
Caon F. (a cura di) 2008, Tra lingue e culture. Per un'educazione linguistica interculturale, Mondadori campus, Milano
Balboni P. Caon f. 2015, La comunicazione interculturale, Marsilio, Venezia
Baldi B.; E. Borello; MC. Luise (a cura di) 2013, Aspetti comunicativi e interculturali nell'insegnamento delle lingue, Edizioni dell'Orso, Chieri TO (fino a pag. 102 e da pag. 141 a 219)
Bibliografia per studenti part-time/ non frequentanti:
Balboni P. Caon f. 2015, La comunicazione interculturale, Marsilio, Venezia
Baldi B.; E. Borello; MC. Luise (a cura di) 2013, Aspetti comunicativi e interculturali nell'insegnamento delle lingue, Edizioni dell'Orso, Chieri TO (fino a pag. 102 e da pag. 141 a 219)
Caon F. (a cura di) 2008, Tra lingue e culture. Per un'educazione linguistica interculturale, Mondadori campus, Milano
Learning Objectives
The course encourages to multiculturalism and multilinguism in an European society and in the Italian school.
Prerequisites
none
Teaching Methods
Lectures and seminars.
Further information
none
Type of Assessment
Examination will be oral and written.
Course program
At the present day the Italian school is the institutional context within which the migration is the most noticeable character and where the contact between different languages, cultures and identities is electively made. The education is the indispensable tool for the understanding and meanings production; that is why we need the language to encourage the development of intercultural communicative competence.